Rishabh Pant's accident is a wakeup call | Road Safety Analysis by Abhi and Niyu

Rishabh Pant's accident is a wakeup call | Road Safety Analysis by Abhi and Niyu

Why are Indian roads so UNSAFE?
In this video we will learn about:
1. Types of roads in India
2. Who is responsible for building and maintaining these roads
3. Statistics about accidents in India
4. Reasons for accidents
5. Solutions

#rishabhpant #roadsafety #india

A video by Abhiraj Rajadhyaksha & Niyati Mavinkurve

Get our equipment:

My favourite camera: https://amzn.to/3hYR3ZT
Budget camera to shoot videos: https://amzn.to/3vmcHtZ
Best Tripod to shoot videos: https://amzn.to/3VtVY2D
Best Mic for YouTube: https://amzn.to/3C9OOtH
Best light for background lighting: https://amzn.to/3WM1CyN
Phone to shoot Reels: https://amzn.to/3GrhAZp
Best laptop to edit on: https://amzn.to/3juJIS5
Cheapest laptop to edit 4K videos: https://amzn.to/3vkSOUm

Rishabh Pant Accident Reason: เค…เคฌ เคคเค• เคญाเคฐเคคीเคฏ เค•्เคฐिเค•ेเคŸเคฐ เค‹เคทเคญ เคชंเคค (Rishabh Pant) เค•े เคเค•्เคธीเคกेंเคŸ เค•े เค•เคˆ เคธाเคฐे เค•ाเคฐเคฃ เคธाเคฎเคจे เค† เคšुเค•े เคนैं เคฒेเค•िเคจ เค…เคธเคฒ เคตเคœเคน เค•ा เค–ुเคฒाเคธा เค…เคฌ เคนुเค† เคนै. เค‰เคค्เคคเคฐाเค–ंเคก เค•े เคฎुเค–्เคฏเคฎंเคค्เคฐी เคชुเคท्เค•เคฐ เคธिंเคน เคงाเคฎी เคจे เค†เคœ (01 เคœเคจเคตเคฐी) เคฎैเค•्เคธ เค…เคธ्เคชเคคाเคฒ เคชเคนुंเคšเค•เคฐ เค‰เคจเคธे เคฎुเคฒाเค•ाเคค เค•ी เค”เคฐ เคนाเคฒ เคšाเคฒ เคœाเคจा. เค‡เคธ เคฆौเคฐाเคจ เคงाเคฎी เคจे เคธเคก़เค• เคฆुเคฐ्เค˜เคŸเคจा เค•े เค•ाเคฐเคฃ เค•ो เคฒेเค•เคฐ เคญी เคฌाเคค เค•ी. เคšเคฒिเค เค†เคชเค•ो เคฌเคคाเคคे เคนैं เค†เค–िเคฐ เค•ैเคธे เคนुเค เคชंเคค เค•ी เค•ाเคฐ เค•ा เคเค•्เคธीเคกेंเคŸ.

เคธीเคเคฎ เคชुเคท्เค•เคฐ เคธिंเคน เคงाเคฎी เคจे เคฌเคคाเคฏा เค•ि เค‡เคธ เคนाเคฆเคธे เค•ो เคฒेเค•เคฐ เคชंเคค เค•ी เคฎां เคธे เค‰เคจเค•ी เคฌाเคคเคšीเคค เคนुเคˆ เคฅी. เค‰เคจ्เคนोंเคจे เคฌเคคाเคฏा เค•ि เค—เคก्เคขे (Pothole) เคธे เคฌเคšเคจे เค•े เค•्เคฐเคฎ เคฎें เคฏे เคนाเคฆเคธा เคนुเค†. เคนाเคฒांเค•ि, เค…เคฌ เคชंเคค เค•ी เค•ंเคกीเคถเคจ เคชเคนเคฒे เคธे เค•ाเคซी เคฌेเคนเคคเคฐ เคนै. เคกॉเค•्เคŸเคฐ เค”เคฐ เคฌीเคธीเคธीเค†เคˆ เค•े เคฒोเค— เคญी เคฒเค—ाเคคाเคฐ เค‰เคจเค•े เคธंเคชเคฐ्เค• เคฎें เคนैं. เคชंเคค เค•े เคชเคฐिเคตाเคฐ เคตाเคฒे เคญी เค‡เคฒाเคœ เคธे เคชूเคฐी เคคเคฐเคน เคธे เคธंเคคुเคท्เคŸ เคนैं. เคธीเคเคฎ เคจे เคชंเคค เค•े เคœเคฒ्เคฆ เค ीเค• เคนोเคจे เค•ी เคญी เค•ाเคฎเคจा เค•ी.

30 เคฆिเคธंเคฌเคฐ เค•ो เคนुเค† เคธเคก़เค• เคนाเคฆเคธा

30 เคฆिเคธंเคฌเคฐ เค•ो เคธुเคฌเคน เค•เคฐीเคฌ 5.30 เคฌเคœे เคชंเคค เคฆिเคฒ्เคฒी เคธे เค…เคชเคจी เคฎां เค•ो เคธเคฐเคช्เคฐाเค‡เคœ เคฆेเคจे เค•े เคฒिเค เคฐुเคก़เค•ी เคฒौเคŸเคคे เคธเคฎเคฏ เคเค• เค—ंเคญीเคฐ เคฆुเคฐ्เค˜เคŸเคจा เค•ा เคถिเค•ाเคฐ เคนो เค—เค. เค‡เคธ เคฆौเคฐाเคจ เค‰เคจเค•ी เค•ाเคฐ เคนเคฎ्เคฎाเคฆเคชुเคฐ เคाเคฒ เค•े เคชाเคธ เคฐुเคก़เค•ी เค•े เคจाเคฐเคธเคจ เคฌॉเคฐ्เคกเคฐ เคชเคฐ เคกिเคตाเค‡เคกเคฐ เคธे เคŸเค•เคฐा เค—เคˆ. เคตเคน เคนाเคฆเคธे เค•े เคฆौเคฐाเคจ เค•ाเคฐ เคฎें เค…เค•ेเคฒे เคฅे. เค‡เคธ เคฆौเคฐाเคจ เค‰เคจเค•े เคชीเค , เคฎाเคฅे เค”เคฐ เคชैเคฐ เคฎें เคšोเคŸें เค†เคˆ เคนैं.

เคนเคฐिเคฏाเคฃा เคฐोเคกเคตेเคœ เค•े เคก्เคฐाเค‡เคตเคฐ-เค•ंเคกเค•्เคŸเคฐ เค•ो เคธเคฎ्เคฎाเคจ

เค‡เคธเค•े เคธाเคฅ เคนी เคธीเคเคฎ เคงाเคฎी เคจे เค—เคฃเคคंเคค्เคฐ เคฆिเคตเคธ เค•े เคฎौเค•े เคชเคฐ เคนเคฐिเคฏाเคฃा เคฐोเคกเคตेเคœ เค•े เคก्เคฐाเค‡เคตเคฐ เคธुเคถीเคฒ เค”เคฐ เค•ंเคกเค•्เคŸเคฐ เคชเคฐเคฎเคœीเคค เค•ो เคธเคฎ्เคฎाเคจिเคค เค•เคฐเคจे เค•ा เคญी เคเคฒाเคจ เค•िเคฏा เคนै. เคงाเคฎी เคจे เค•เคนा เค•ि เคก्เคฐाเค‡เคตเคฐ เค”เคฐ เค•ंเคกเค•्เคŸเคฐ เคจे เค‹เคทเคญ เคชंเคค เค•ी เคœाเคจ เคฌเคšाเคจे เค•े เคฒिเค เค…เคชเคจी เคœाเคจ เคœोเค–िเคฎ เคฎें เคกाเคฒ เคฆी. เค…เค—เคฐ เคธเคนी เคธเคฎเคฏ เคชเคฐ เคฎเคฆเคฆ เคจเคนीं เคฎिเคฒी เคนोเคคी เคคो เค•ुเค› เคญी เคนो เคธเค•เคคा เคฅा. เคฌीเคคे เคฆिเคจ เค‰เคค्เคคเคฐाเค–ंเคก เคชुเคฒिเคธ เคจे เคญी เคฆोเคจों เค•ो เคธเคฎ्เคฎाเคจिเคค เค•เคฐเคจे เค•ी เค˜ोเคทเคฃा เค•ी เคฅी.

Sources:
1 https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/road-traffic-injuries (General World Overview)
2 https://www.worldbank.org/en/country/india/publication/traffic-crash-injuries-and-disabilities-the-burden-on-indian-society
3 https://blogs.worldbank.org/endpovertyinsouthasia/road-safety-how-state-india-leading-way-lower-road-crash-deaths?cid=sar_tt_india_en_ext
4* https://morth.nic.in/sites/default/files/RA_2020.pdf
5 https://morth.nic.in/sites/default/files/Basic%20Road%20Statistics%20in%20India-2018-19.pdf
6 https://prsindia.org/files/policy/policy_vital_state/Overview%20of%20Road%20Accidents.pdf
7 http://www.bro.gov.in/WriteReadData/linkimages/5768690382-14.pdf
8 https://www.theguardian.com/world/2008/oct/10/india
9 https://timesofindia.indiatimes.com/india/this-is-what-makes-indian-roads-deadliest/articleshow/78870630.cms
10 https://www.deccanherald.com/specials/insight/keeping-people-safe-on-india-s-killer-roads-886704.html
11 https://www.economist.com/asia/2022/08/05/why-indias-roads-are-so-deadly
12 https://www.firstpost.com/india/national-highways-in-south-account-for-most-road-accidents-black-spots-up-tamil-nadu-top-among-states-9848831.html
13 https://www.who.int/publications/i/item/9789241565684
14 https://www.indiatoday.in/diu/story/road-rash-india-accidents-data-2020-1954831-2022-05-27

Facebook: https://www.facebook.com/abhiandniyu
Instagram: https://www.instagram.com/abhiandniyu
Twitter: https://twitter.com/abhiandniyu

About Us:
Abhi and Niyu is the fastest growing Indian educational YouTube channel. Abhi and Niyu are a husband-wife couple who believe in the power of our youth.

Abhi and Niyu started their page to talk about positive, impactful ideas and to inspire offline action from online content. It was a way to change the way our negative feeds operated and replace negative news with positive, action-oriented news that made some change. They decode and simplify issues for Millenials and believe small steps lead to big outcomes in the future. Their videos span different genres like history, environment, and sustainability, policy discussions, social commentary, economics, personal finance, among others.

abhi and niyuabhi and niyu latestabhi and niyu exposed

Post a Comment

0 Comments